Zekerheid, vertrouwen & kansen inzichtelijk maken

Inzicht krijgen en het
komende jaar plannen

Wij bieden on-the-spot hulp bij het doorrekenen van de kostprijzen,
zodat de zorgproducten nu en in de toekomst perfect passen
bij de organisatie.

Case details

Gestructureerde verkoop, inzicht en een plan voor de toekomst.

Klant:

Psychologenpraktijk OOG GGZ

Diensten:

Inzicht in eisen inkoopregio’s
Verkoopmogelijkheden analyse
Weloverwogen beslissingen nemen

Woord van de klant

”De basis van onze zorgverkoop, waarmee we de nieuwe periode in kunnen gaan, is in samenwerking met Zorg&Control goed gelegd. De zekerheid die Zorg&Control ons heeft gegeven is onmisbaar binnen onze organisatie.”


Meer over deze case

Inzicht in eisen inkoopregio’s

Allereerst ging Zorg&Control aan de slag om de eisen van de inkoopregio’s inzichtelijk te maken en bekeek de organisatie ze de producten die daar aanbesteed konden worden. Zorg&Control heeft goede contacten om er achter te komen wat er exact speelt in de regio.

Verkoopmogelijkheden analyse

Verder zijn de verkoopmogelijkheden op basis van kostprijzen, personeelsbezetting, vastgoed en natuurlijk de financiën geanalyseerd. We zijn grondig en zorgen dat we een voorsprong hebben op andere organisaties. We maken keuzes bewust en laten de consequenties zien.

Weloverwogen beslissingen nemen

Na deze analyse bespraken we in samenwerking met de opdrachtgever op een overzichtelijke manier alle mogelijkheden en de te verwachten effecten van verkoopkeuzes. We zorgden voor rust in de organisatie, waardoor er controle ontstond. Dit was niet alles: Zorg&Control  ging verder. Omdat we niet geloven in papieren oplossingen, maar weten dat oplossingen door de gehele zorgorganisatie duidelijk moeten zijn om echt effect te hebben. Zorg&Control werkte daarom samen met de administratieve medewerkers en gaf de mensen die in het veld werken, uitleg over de nieuwe producten. Ze organiseerden sessies waarbij de keuzes werden toegelicht en werd geleerd waar je op moet letten bij de verkoop van verschillende zorgproducten. Hier was ook de back-office bij aanwezig. Zij moeten immers de stuur informatie terugkoppelen aan de medewerkers.

Met deze aanpak heeft de opdrachtgever het hele jaar door een goede doorvoering van de zorgverkoop.